Zaglądamy do chłodni

Po co w transporcie chłodnia? Odpowiedź na to pytanie jest dość oczywista i po chwili namysłu narzuca się sama: nie każdy produkt można bezpiecznie przewozić w dowolnych warunkach, niektóre ładunki są wrażliwe na temperaturę i wewnątrz nagrzanej letnim słońcem naczepy po prostu zepsują się już po kilkunastu minutach. Tymczasem wiele samochodów z tak wrażliwym towarem musi pokonywać znaczne odległości. Odpowiedzią jest naturalnie transport chłodniczy. Jak łatwo się domyślić, obejmuje on przede wszystkim produkty spożywcze, a więc mięso i mrożonki, warzywa, owoce i rozmaite produkty przetworzone, przeznaczone do przechowywania w niskiej temperaturze. To jednak nie wszystko: coraz częściej w taki sposób przewożone są leki i inne farmaceutyki wymagające dokładnie wyregulowanej temperatury.

Transport chłodniczy (innymi słowy: transport w kontrolowanej temperaturze) zajmuje się tymi wszystkimi i innymi rodzajami ładunków wykorzystując w tym celu specjalne naczepy – chłodnie. Chłodnia musi być wyposażona w agregat chłodniczy i urządzenia absorpcyjne, a w zależności od skuteczności i osiągów wspomnianych urządzeń, chłodnie dzielone są na klasy od A do F. Na przykład w klasie A współczynnik t1 (czyli stały poziom temperatury) musi się mieścić między +12 a 0 stopni Celsjusza, zaś w klasie D może on wynosić maksymalnie 2 stopnie. Te i inne elementy charakterystyki naczep chłodniczych regulowane są przez ustawę o transporcie drogowym i umowę ATP; w tychże aktach prawnych znajdziemy także wskazania dotyczące bezpieczeństwa konstrukcji naczepy chłodniczej, standardowe wymiary chłodni, jak również standardy dotyczące stosowanych w nich warstw termoizolacyjnych. Ilość regulacji może budzić pewne obawy, jednak nie ma strachu – giełdy transportowe https://24cargo.pl/ pełne są ofert przewoźników spełniających wszelkie kryteria.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *